مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 آذر 1401 ساعت 11:102022-11-29فرهنگي

مروری بر قابلیت های دراماتیک ادبیات کهن فارسی


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، جولایی این کتاب را در چهار فصل تحت عناوین «نظری بر قرارداد ها و تعاریف»، «شناخت عناصر داستان و نمایشنامه و مقایسه آن ها»، - احمد جولایی، نویسنده کتاب قابلیت های دراماتیک ادبیات کهن فارسی به معرفی تاریخ، تاریخ نمایش، گذشته ملی، ادبیات و هنر نمایش پرداخته است.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، جولایی این کتاب را در چهار فصل تحت عناوین نظری بر قرارداد ها و تعاریف ، شناخت عناصر داستان و نمایشنامه و مقایسه آن ها ، تغییرات رسانه ای داستان به نمایشنامه و نگاهی به نمونه های کهن در ادب فارسی نوشته است.

در این فصول مباحث متعددی همچون ادب چیست؟ ، تاریخ چیست؟ ، تاریخ و دریافت های تاریخی و ضرورت آگاهی ملل از پیشینه خود ، برداشت ادبی ، مقایسه داستان با نمایشنامه از نظر نقطه آغاز ، مقایسه داستان و نمایشنامه از نظر کانال های ارتباطی انسان ، مقایسه مخاطبین داستان و نمایشنامه ، مقایسه گفتگوی شخصیت ها در داستان و نمایشنامه ، بررسی نمایشنامه و داستان از نظر اسلوب و طرز مشترک تصنیف آن ها ، گزینه های متن مناسب برای نمایشنامه نویسی ، بیان در نمایش ، عناصر بیان نمایشی ، معرفی داستان هزارویک شب و چشم اندازی بر ریخت شناسی قصه ها و جنبه های نمایشی هزارویک شب مورد بررسی قرار گرفته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مروری بر قابلیت های دراماتیک ادبیات کهن فارسی

مروری بر قابلیت های دراماتیک ادبیات کهن فارسی