مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 آذر 1401 ساعت 12:202022-11-28اقتصادي

افزایش عمق چاه های آب به 300 متر و افت شدید منابع آب در خراسان رضوی


معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: به دلیل ادامه پدیده خشکسالی هرساله تعدادی از چاه ها از مدار تولید خارج شده و اقدام به جابه جایی و حفر چاه جدید می شود، - ایسنا/خراسان رضوی معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: به دلیل ادامه پدیده خشکسالی هرساله تعدادی از چاه ها از مدار تولید خارج شده و اقدام به جابه جایی و حفر چاه جدید می شود، به گونه ای که عمق چاه ها در برخی مناطق به 300 متر افزایش یافته که خود این مسئله حکایت از افت شدید منابع آب زیرزمینی در استان دارد.

مهدی جهان طلب در گفت وگو با ایسنا در خصوص تعداد چاه های آب شرب استان اظهار کرد: شرکت آبفا خراسان رضوی به 3میلیون و 200 هزار نفر جمعیت شهری و روستایی به جز شهرستان مشهد خدمت رسانی می کند.

تعداد چاه های در مدار در استان، 1437 حلقه بوده که 1000 حلقه آن مربوط به مناطق روستایی و 437 حلقه شهری است.

وی افزود: میزان برداشت سالانه از این چاه ها در خراسان رضوی حدود 313 میلیون متر مکعب بوده که 178 میلیون متر مکعب آن مربوط به شهرها و 134 میلیون متر مکعب مربوط به روستاهای استان است.

متاسفانه برداشت بی رویه از سفره های آب زیرزمینی به عنوان مهم ترین منبع تامین آب شهرها و روستاهای خراسان رضوی باعث کاهش آب دهی و خشک شدن چاه های استان شده و پدیده خشکسالی ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش عمق چاه های آب به 300 متر و افت شدید منابع آب در خراسان رضوی

افزایش عمق چاه های آب به 300 متر و افت شدید منابع آب در خراسان رضوی