مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 آذر 1401 ساعت 10:102022-11-28پزشكي

ایجاد زنجیره ارزش برای یک علف هرز سرشار از مواد مغذی


محققان پردیس کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه با سازگاری دو رقم جو دوسر توانستند زنجیره ارزشی برای این گیاه ایجاد کنند؛ چرا که به گفته آنها این محصول حاوی مواد ارزشمندی است که برای درمان دیابت نوع دو، - کاهش قند و چربی موثر است همچنین مکمل مناسبی برای ورزشکاران به شمار می رود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یولاف وحشی یا جو دوسر که به نام قره قاج نیز مشهور است، گیاهی است که هر ساله اراضی زیادی را آلوده می کند و موجب نابودی میلیون ها کیلوگرم از غلات می شود از این رو کشاورزان علیه این گیاه، اقدام به سمپاشی های وسیعی می کنند.

این در حالی است که جو دوسر که بیشتر به صورت پرک یا بلغور عرضه می شود یکی از بهترین و کامل ترین انواع غلات از خانواده گندمیان است که 12000 سال پیش از میلاد به عنوان یک علف هرز در زمین های گندم می رویید.

اما 2000 پیش از میلاد در اسکاندیناوی و لهستان مردم متوجه شدند که می توانند از جو به عنوان یک ماده غذایی مغذی استفاده کنند.

این گیاه اکنون 1.

5 درصد کل غلات تولیدی دنیا را تشکیل می دهد و در بیش از 75 کشور، کشت می شود؛ چرا که این گیاه علاوه بر مصرف به عنوان غلات، مکمل غذایی خوبی برای ورزشکاران و همچنین کاهنده قند و چربی خون است و ریسک بروز بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد زنجیره ارزش برای یک علف هرز سرشار از مواد مغذی

ایجاد زنجیره ارزش برای یک علف هرز سرشار از مواد مغذی