مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 آذر 1401 ساعت 17:002022-11-27پزشكي

فعالیت 6 دانشکده پرستاری در اردبیل


رییس هیات مدیره نظام پرستاری استان اردبیل گفت: 6 دانشکده پرستاری در استان اردبیل در حال فعالیت است که سالانه بین 200 تا 300 نفر پرستار از این واحدهای آموزشی فارغ التحصیل می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سعید مهری بعد از ظهر یکشنبه در آیین گرامیداشت ولادت زینب کبری (س) و روز پرستار اظهار کرد: 6 دانشکده پرستاری در استان اردبیل در حال فعالیت است که سالانه بین 200 تا 300 نفر پرستار از این واحدهای آموزشی فارغ التحصیل می شوند.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه کمبود مزمن و شدید پرستار در واحدهای بهداشت و درمان استان مشهود است، افزود: طبق استاندارد کشوری باید به ازای هر تخت بستری 2.

5 پرستار وجود داشته باشد که این رقم در اردبیل 9 دهم درصد است و بسیار پایین تر از میانگین کشوری است.

رییس هیأت مدیره نظام پرستاری استان اردبیل با اشاره به نبود استخدام، افزایش تخت های بیمارستانی و ساختار قدیمی مراکز درمانی بیان کرد: در ایام کرونایی و با افزایش تعداد تخت های بستری و میزان مراجعات این کمبود پرستار بیش از پیش خود را نشان داد و تمام بار سنگین این کمبود بر دوش پرستاران بود.

مهری ادامه داد: تأخیر در پرداخت مطالبات نیز یکی از اساسی ترین مشکلات جامعه پرستاران است که اجرا نشدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری مهمترین خواسته این قشر ایثارگر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 6 دانشکده پرستاری در اردبیل

فعالیت 6 دانشکده پرستاری در اردبیل