مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 آذر 1401 ساعت 15:502022-11-27اقتصادي

تولید داروی بیهوشی ایرانی برای نخستین بار


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگرو اجتماعی خبرگزاری دانشجو، منصور نکویی نیا امروز در جمع خبرنگاران، در مورد برنامه ریزی برای تأمین دارو های مورد نیاز داخل با استفاده از ظرفیت های بومی، - مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تأمین گفت: کتامین برای اولین بار در کشور تولید و وارد بازار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگرو اجتماعی خبرگزاری دانشجو، منصور نکویی نیا امروز در جمع خبرنگاران، در مورد برنامه ریزی برای تأمین دارو های مورد نیاز داخل با استفاده از ظرفیت های بومی، اظهار کرد: خط تولید داروی بیهوشی کتامین در شرکت داروی اکسیر بروجرد راه اندازی شد.

وی تصریح کرد: این خط تولیدی با پیگیری و تلاش متخصصان داخلی راه اندازی شده است و در حال حاضر 20 هزار ویال از داروی تولیدی در مرحله نخست وارد بازار شده است، با تولید کتامین در داروسازی اکسیر، کشور از واردات این محصول بی نیاز گشته و از خروج ارز جلوگیری می شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تأمین خاطرنشان کرد: 20 هزار ویال دیگر از داروی کتامین ایرانی در حال حاضر تولید و آماده ارسال به مراکز بیمارستانی و درمانی است.

نکویی نیا اضافه کرد: این دارو برای نخستین بار در ایران تولید و روانه بازار شده است و دانشمندان ایرانی این دارو را بومی سازی کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید داروی بیهوشی ایرانی برای نخستین بار

تولید داروی بیهوشی ایرانی برای نخستین بار