مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 آذر 1401 ساعت 13:102022-11-27اقتصادي

بهره برداری از طرح انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور تا 1405


طرح انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور از جمله طرح های کلان تعریف شده برای تامین بخشی از کسری آب دالان شرقی کشور است که اجرای آن از آبان سال 1400 آغاز شده است.

- طرح انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور از جمله طرح های کلان تعریف شده برای تامین بخشی از کسری آب دالان شرقی کشور است که اجرای آن از آبان سال 1400 آغاز شده است.

طبق تفاهم نامه های منعقد شده، آب انتقالی به استان های خراسان رضوی و جنوبی در بخش صنعت به مصرف خواهد رسید، اما این آب در سیستان و بلوچستان، برای تامین مصرف آشامیدنی نیز پیش بینی شده است و بر اساس برنامه زمان بندی شده، این طرح تا پایان سال 1404 و یا اوایل 1405 آماده بهره برداری می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان به استان های شرقی کشور شامل سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی در دستور کار قرار دارد، شهریورماه سال 1398، تفاهمنامه انتقال آب دریای عمان به استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در مشهد امضا و سال 1400 عملیات اجرایی آن آغاز شد.

با اجرای این طرح 280 میلیون مترمکعب آب به استان سیستان و بلوچستان منتقل می شود، 100 میلیون متر مکعب از این آب در بخش آشامیدنی و 180 میلیون متر مکعب نیز در بخش صنعت و خدمات مصرف خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از طرح انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور تا 1405

بهره برداری از طرح انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور تا 1405