مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 آذر 1401 ساعت 11:452022-11-27فرهنگي

«از نمایش ایرانی چه می دانیم؟»


کتاب «از نمایش ایرانی چه می دانیم؟» به نویسندگی منوچهر اکبرلو برای آشنایی نوجوانان با نمایش های سنتی است که در 100 صفحه از نشر گویا منتشر شده و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

- ایسنا/خوزستان کتاب از نمایش ایرانی چه می دانیم؟ به نویسندگی منوچهر اکبرلو برای آشنایی نوجوانان با نمایش های سنتی است که در 100 صفحه از نشر گویا منتشر شده و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کتاب از نمایش ایرانی چه می دانیم؟ در پشت جلد این کتاب می خوانیم: آیا تا به حال مثلاً در ایام محرم نمایش تعزیه را دیده اید؟ نمایش سیاه بازی چطور؟ آیا در شهرستان یا روستای شما هنوز بازی ها و نمایش های سنتی اجرا می شود؟ مثلاً در آغاز سال نو یا فرارسیدن پاییز؟ آیا چیزی از عروسک های قدیمی ایرانی شنیده اید یا تصاویر آن را دیده اید؟ مثلاً خیمه شب بازی با آن عروسک های بامزه؟ در یک کلام: شما از نمایش های سنتی ایرانی چه می دانید؟ هنر نمایش در هر فرهنگی ریشه در اسطوره ها و آیین های آن دارد.

همه فرهنگ ها دارای اسطوره ها افسانه ها و آیین های کهن خود هستند و البته بعضی از این آیین ها شکل نمایشی دارند و در طول تاریخ کم کم به یک نوع نمایش تبدیل می شوند.

این آیین ها حتی در قبیله های ابتدایی وجود داشته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«از نمایش ایرانی چه می دانیم؟»

«از نمایش ایرانی چه می دانیم؟»