مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 20:002022-11-26سياسي

چتر بیمه بر سر زیلوبافان باز می شود


وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اقدامات لازم برای حل شدن مشکل بیمه زیلو بافان در جریان سفر استانی خود به یزد و شهرستان میبد خبر داد.

- سید عزت الله ضرغامی امروز شنبه در ادامه سفر استانی خود به استان یزد همزمان با سالروز ثبت جهانی زیلوی میبد و بازدید از کارگاه زیلو بافی این شهرستان در جمع خبرنگاران گفت: جهانی شدن زیلوی میبد نشان دهنده ارزش یک کار هنری، مهارتی و اقتصادی است که مستقیما با زندگی مردم در طی سالهای متوالی ارتباط داشته و این ارتباطات نیز تاکنون حفظ شده است.

وی افزود: شهرستان میبد در کنار تمام ارزش ها و ظرفیت هایی که در حوزه صنایع دستی از جمله سفال، سرامیک و حوزه های دیگر دارد، در صنعت و هنر زیلوبافی نیز به عنوان برجسته ترین مهارت در سطح ملی و حتی جهانی، معرفی و جایگاه ویژه ای به خود اختصاص داده است.

ضرغامی در رابطه با اهمیت زیلو نیز گفت: از جمله ویژگی این هنر صنعت می توان به بهداشتی بودن آن از جهت این که با مواد کاملا طبیعی تولید می شود و همچنین قابل استفاده در نقاط سرد و گرم و تولید و متناسب با تمام شرایط آب و هوایی اشاره کرد.

وزیر میراث در پایان با اعلام خبر پوشش بیمه زیلوبافان، گفت: از انجایی که معیشت زیلو بافتن گاها از این راه تأمین نمی شود و برای کسانی که در این حوزه فعالیت می کند، از لحاظ مالی به صرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چتر بیمه بر سر زیلوبافان باز می شود

چتر بیمه بر سر زیلوبافان باز می شود