مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 آذر 1401 ساعت 12:102022-11-26اقتصادي

وضعیت آب زیرزمینی در شرق کشور اسف بار است


مشاور رییس سازمان محیط زیست کشور با تاکید بر اینکه وضعیت آب زیرزمینی در شرق کشور اسف بار است، گفت: در دهه 50 حدود 15 هزار حلقه چاه  در کشور وجود داشت که اکنون تعداد چاه های کشور به 800 هزار چاه رسیده که 400 هزار چاه غیرمجاز در کشور داریم، - کاهش آبخوان ها از دهه 70 در کشور آغاز شد.

احمدرضا لاهیجان زاده پنجم آذرماه در شورای توسعه و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به سیاست های کلی سازمان محیط زیست کشور از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: در 20 سال اخیر در کشور شاهد کاهش چشمگیر بارش باران هستیم و این مسئله بسیاری از نقاط کشور را با بحران آب مواجه کرده که ناشی از تغییر اقلیم است.

مشاور رییس سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه 30 میلیارد متر مکعب در منابع آب تجدیدپذیر کشور کاهش داریم، عنوان کرد: منابع آب تجدپذیر کشور از130 میلیارد متر مکعب در سال 73 به 103 میلیارد متر مکعب در سال 99 رسیده است، اکنون نیز با تنش آبی در کشور مواجه شده ایم.

وی با بیان اینکه از سال 87 وارد مرحله تنش آبی و در برخی استان ها بحران آبی شده ایم، گفت: در سال 1400 بالغ بر 304 شهر و مرکز استان در کشور با تنش آبی مواجه بودند که در سال 1401 این تعداد بیش تر شده است، کسری آب در سرجمع به 130 میلیارد مترمکعب در کشور رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت آب زیرزمینی در شرق کشور اسف بار است

وضعیت آب زیرزمینی در شرق کشور اسف بار است