مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 آذر 1401 ساعت 11:502022-11-25فرهنگي

سیاست «عشق ممنوع» در داستان های نوجوان جواب نمی دهد


یک پژوهشگر مطالعات کودکی، ساختار کنترلی آموزش در مدارس، محتوای کتاب هایی که همواره از سوی دانش آموزان با مقاومت روبه روست، خشونت نرم محتوایی که سنخیتی با شخصیت نوجوان ندارد، - سیاست عشق ممنوع در داستان ها و نبودِ شعر مناسب با این سن و توسعه نیافتگی اقتصادی و ناامیدی نسبت به آینده از عوامل قابل توجه درخصوص نسل نوجوان می داند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، حمیدرضا شاه آبادی ـ نویسنده ادبیات کودکان و نوجوانان ـ در نشست نسل معترض، صدای نوجوان امروز که عصر روز گذشته (پنجشنبه، سوم آذرماه) در محل انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار شد، با اشاره به اینکه کودکی یک ابداع اجتماعی مرتبط با دوران مدرن است، اظهار کرد: در دوران ماقبل مدرن، کودکی وجود نداشت.

یکی از دلایل نبودِ کودکی در این دوران ضعف جریان اطلاعات بود و در واقع میان کودک و بزرگسال فاصله اطلاعاتی نبود.

بعدها با اختراع چاپ و گسترش جریان اطلاعات میان کودک و بزرگسال فاصله افتاد و کودک از بزرگسال متمایز شد، تا این که در قرن بیستم با رواج رسانه ها مجدداً سطح اطلاعات کودک و بزرگسال با هم برابر شد و کودکی از بین رفت.

این فعال حوزه ادبیات کودک و نوجوان در این نشست، با تأکید بر این که در زمانه ما کودکان و نوجوانان به دلیل استفاده از فضای مج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست «عشق ممنوع» در داستان های نوجوان جواب نمی دهد

سیاست «عشق ممنوع» در داستان های نوجوان جواب نمی دهد