مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 آذر 1401 ساعت 00:202022-11-24ورزشي

نامه فوتبالی سهراب سپهری به «کیهان ورزشی»


سهراب سپهری اهل فوتبال بوده، خیلی از پنجشنبه ها و جمعه هایش در امجدیه می گذشته، طرفدار تیمی بوده، نشریات ورزشی را به دقت می خوانده و جریان فوتبال ایران و جهان را دنبال می کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این شاعر نامه ای را در اوایل دهه 1350 برای مجله کیهان ورزشی نوشته که حاوی نکته های جالبی است و وجهی دیگر و کم تر شناخته شده از علایق و روحیات او را به دوستدارانش نشان می دهد.

جام جهانی این روزهای حال و هوای فوتبالی به جامعه و رسانه ها داده و به همین مناسبت، نامه اش با همان رسم الخط اصلی بازنشر می شود: به مجله شما علاقمندم، تنها نشریه فارسی است که می خوانم ، باندازه کافی با کتابها و مجلات فرهنگی سروکار دارم .

آنچه می خوانم به قلمروی دیگر مربوط است، چون کارم چیزی دیگر است.

حاشیه نروم، حرف هایی دارم، از حرفها شروع کنم آن هم به ترتیب و در پی ارقام : کلمه فوتبالیست را از کجا آورده اید ؟ در فارسی کلماتی ساخته ایم مثل فیلمساز .

در این جا ریشه یک فعل را گرفته ایم و دنبال یک واژه فرنگی گذاشته ایم، اما در ترکیب این کلمه تابع دستور زبان خودمان بوده ایم.

شما فوتبالیست را از فرنگی ها گرفته اید و یا با ابتکار خود ساخته اید؟ برای ما ساخته اید و یا به خاطر آنان؟ و تابع چه دستوری ؟ همینطور واژه گلر را؟ آیا بهتر نیست پاره ای را با حروف لاتینی هم بنویسید؟


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه فوتبالی سهراب سپهری به «کیهان ورزشی»

نامه فوتبالی سهراب سپهری به «کیهان ورزشی»