مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 آذر 1401 ساعت 13:152022-11-24سياسي

میرزا کوچک جنگلی وابستگی به شرق و غرب نداشت


عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: خصلت آزادی خواهی، عدالت طلبی و استقلال طلبی میرزا کوچک جنگلی ریشه در تفکر مذهبی وی داشتو او پیشگام طرح نه شرقی و نه غربی است.

- قم- عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: خصلت آزادی خواهی، عدالت طلبی و استقلال طلبی میرزا کوچک جنگلی ریشه در تفکر مذهبی وی داشتو او پیشگام طرح نه شرقی و نه غربی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام والمسلمین مهدی امیدی پیش از ظهر پنجشنبه در کنگره ملی روحانی شهید میرزا کوچک جنگلی که در سالن همایش های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم برگزار شد، اظهار کرد: دو مسئله نظر متفکران را به خود مشغول کرده است، مسئله نخست به عقب ماندگی جوامع اسلامی اختصاص دارد که چه عواملی در این عقب ماندگی تأثیرگذار بوده و موضوع دوم مسئله استعمار کشورهای بیگانه به ویژه هجمه های مختلفی است که کشورهای اروپایی در منطقه داشتند.

وی تصریح کرد: دو جریان کلان در مقابل با پدیده های یادشده شکل گرفت، جریان نخست پدیده حرکت در مسیر تمدن غرب بود که بنای اندیشه این ها این بود که جوامع اسلامی را از طریق غربی سازی متحول و به ظاهر متمدن کنند اما نهایت کاری که آن ها دنبال کردند استحاله فرهنگی جوانان بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میرزا کوچک جنگلی وابستگی به شرق و غرب نداشت

میرزا کوچک جنگلی وابستگی به شرق و غرب نداشت