مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 آذر 1401 ساعت 06:452022-11-24بين الملل

اقدام تازه غرب برای زمین گیرکردن مسکو/طرحی مضحک یا ضربه ای سنگین؟


تازه ترین اقدام آمریکا و کشورهای اروپایی برای زمین گیرکردن روسیه در اوکراین، تعیین سقف قیمت برای محصولات نفتی روسیه است که برخی اعتقاد دارند که این طرح به دلایلی احتمالا شانس موفقیت ندارد.

- خبرگزاری مهر ، گروه بین الملل؛ با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، یکی از ابزارهای مهم متحدان اوکراین، یعنی آمریکا و اروپا برای توقف پیشروی ارتش روسیه، علاوه بر ارسال انواع و اقسام تسلیحات پیشرفته برای ارتش اوکراین، اعمال تحریم های شدید اقتصادی علیه روسیه بود.

آن گونه که اندیشکده شورای آتلانتیک گزارش داده از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در 5 اسفند 1400 نزدیک به 740 نهاد و فرد دولت روسیه، تحت تحریم کشورهای آمریکا، اتحادیه اروپا و برخی کشورهای دیگر قرار گرفته اند و اگر جنگ در سال آینده هم ادامه داشته باشد، با همین روند کنونی تحریم های پی ‎درپی علیه روسیه، در چهار ماهه سال 2023، تحریم های آمریکا، انگلیس، اتحادیه اروپا، سوییس، کانادا و استرالیا علیه نهادها و افراد مرتبط با دولت روسیه به بیش از 36500 تحریم خواهد رسید.

اینکه این تحریم ها چه تأثیری بر اقتصاد روسیه داشته و تا چه میزان با انتظارات و اهداف کشورهای اعمال کننده تحریم ها پیش رفته اند، موضوعی ست که باید جداگانه به آن پرداخت، اما در تازه ترین اقدام آمریکا و کشورهای اروپای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدام تازه غرب برای زمین گیرکردن مسکو/طرحی مضحک یا ضربه ای سنگین؟

اقدام تازه غرب برای زمین گیرکردن مسکو/طرحی مضحک یا ضربه ای سنگین؟