مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 آذر 1401 ساعت 20:552022-11-23ورزشي

دانش آموز کرمانشاهی موفق به کسب مدال نقره اختراعات جهانی شد


مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: علی خونساری، دانش آموز کرمانشاهی با اختراع جلیقه نجات هوشمند، موفق به کسب مدال نقره اختراعات جهانی در کشور کره جنوبی شد.

- سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: مسابقات جهانی اختراعات از تاریخ 23 الی 27 آبان ماه در شهر سوئل کشور کره جنوبی برگزار شد.

وی با بیان اینکه 20 کشور جهان در این مسابقات حضور داشتند، افزود: 470 اختراع با حضور مخترعین از کشورهای مختلف جهان داوری شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه تیم جمهوری اسلامی ایران از سوی فدراسیون مخترعین به این مسابقات اعزام شده است، تصریح کرد: در این مسابقات آقای علی خونساری دانش آموز کرمانشاهی پایه یازدهم رشته کامپیوتر با 17 سال سن از هنرستان زنده یاد محمدیان توانست مدال نقره جهان را کسب کند.

محمدی، اختراع این دانش آموزش را جلیقه نجات هوشمند اعلام کرد و گفت: این جلیقه که به سیستم مرکزی متصل است باعث می شود اگر شناگری در آب غرق شد، سیستم مرکزی، شاع حرکتی و محل غرق شدگی را مشخص کند.

وی با بیان اینکه این اختراع در اداره ثبت اختراعات جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است، خاطرنشان کرد: باتوجه به شعار سال مبنی بر تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین که توسط رهبر معظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانش آموز کرمانشاهی موفق به کسب مدال نقره اختراعات جهانی شد

دانش آموز کرمانشاهی موفق به کسب مدال نقره اختراعات جهانی شد