مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 آذر 1401 ساعت 11:252022-11-23سياسي

آلمان نیروهایش را از هیات سازمان ملل در مالی خارج می کند


سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد، این کشور قصد دارد تا نیروهای مسلح خود را از هیات صلح بان سازمان ملل در مالی تا اواسط 2024 خارج کند.

- سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد، این کشور قصد دارد تا نیروهای مسلح خود را از هیات صلح بان سازمان ملل در مالی تا اواسط 2024 خارج کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی دولت برلین گفت: دولت فدرال آلمان تصمیم گرفته تا حضور نیروهای مسلح خود را در هیات صلح بان سازمان ملل در کشور مالی واقع در غرب آفریقا تا مه 2023 و برای آخرین بار تمدید کند و در نهایت این نیروها را در اواسط 2024 خارج کند.

وی افزود، این تصمیم با در نظر گرفتن انتخابات برنامه ریزی شده برای مالی در فوریه 2024 اتخاذ شده است.

در سپتامبر سال جاری میلادی، ارتش آلمان بارها حضورش را در هیات صلح بان سازمان ملل در مالی پس از یک وقفه چهار هفته ای از سرگرفت.

کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان استقرار سربازان این کشور در مالی و اواسط اوت سال جاری میلادی را پس از آن تعلیق کرد که دولت مالی بارها مساله گردش نیروهای هیات صلح بان سازمان ملل را رد کرد.

چند روز بعد اما توافقی بین سازمان ملل و مقام های مالی به دست آمد.

در حال حاضر، هیات صلح بان سازمان ملل در مالی بزرگترین ماموریت نیروهای مسلح آلمان در خارج از این کشور است و همچنین یکی از خطرناکترین ماموریت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلمان نیروهایش را از هیات سازمان ملل در مالی خارج می کند

آلمان نیروهایش را از هیات سازمان ملل در مالی خارج می کند