مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 آذر 1401 ساعت 10:552022-11-23فرهنگي

چرا مستندهای ایرانی برای خارجی ها جذاب است؟


یک تهیه کننده و پخش کننده بخش بین الملل فیلم های مستند با اشاره به دلایل جذابیت فیلم های مستند ایرانی در خارج از کشور گفت: ما زمانی می توانیم ادعا کنیم که آثار ما در بخش بین الملل به خوبی دیده شده اند که این حضور مستمر و ادامه دار باشد و در داخل کشور نیز .

- یک تهیه کننده و پخش کننده بخش بین الملل فیلم های مستند با اشاره به دلایل جذابیت فیلم های مستند ایرانی در خارج از کشور گفت: ما زمانی می توانیم ادعا کنیم که آثار ما در بخش بین الملل به خوبی دیده شده اند که این حضور مستمر و ادامه دار باشد و در داخل کشور نیز تمهیداتی را برای دیده شدن آثار درنظر بگیرند.

مریم نقیبی، تهیه کننده مستند آقا نعمت به کارگردانی علی تک روستا که برای حضور در دو بخش ملی و بین المللی در شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران سینماحقیقت متقاضی شده، به ایسنا گفت: از آنجایی که مستند در چند سال اخیر توانسته شرایط بهتری را برای دیده شدن پیدا کند اما به این دلیل که در داخل کشور بازاری برای آن تعریف نشده و سرمایه گذاری های درستی در این حوزه درنظر گرفته نشده است، برخی ضعف ها در کیفیت یک اثر مستند به دلیل نبود و یا کمبود این عوامل است.

بنابراین در بخش بین الملل نیز بیشترین موفقیت مستندها در جشنواره ها بوده و عموما برای بخش فروش این آثار در داخل ایران فکری نش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا مستندهای ایرانی برای خارجی ها جذاب است؟

چرا مستندهای ایرانی برای خارجی ها جذاب است؟