مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 آذر 1401 ساعت 07:502022-11-23پزشكي

آنچه باید از نحوه مصرف تخم مرغ بدانیم


تخم مرغ، یکی از مواد غذایی پرمصرف است که بسیاری از ما به تنهایی آن را در یک وعده غذایی مصرف می کنیم و یا به عنوان مواد اولیه غذاهای مختلف در برنامه غذایی به کار می بریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، گلبن سهراب متخصص تغذیه، در پاسخ به این سوال که آیا تخم مرغ آلوده به مدفوع مرغ را باید بشوییم یا خیر، گفت: گاهی اوقات زمانی که تخم مرغ را خریداری می کنیم متوجه بقایای مدفوع مرغ روی پوست آن می شویم، درست است که مدفوع مرغ حاوی باکتری سالمونلا است ولی اگر پوست تخم مرغ ترک نداشته باشد و یا شکسته نباشد، جای نگرانی نیست.

وی با بیان این مطلب که بهتر است تخم مرغ را نشویید، تاکید کرد: شستن تخم مرغ می تواند باعث پخش شدن آلودگی شود، این عمل باکتری ها را از سطح تخم مرغ پاک می کند ولی لایه حفاظتی و طبیعی روی پوست تخم مرغ را از بین می برد، از این لایه باکتری ها به راحتی وارد تخم مرغ می شوند.

سهراب ادامه داد: می توانید آلودگی را با دستمال کاغذی از روی تخم مرغ بردارید ولی حتماً دست های خود را با مایع حاوی مواد آنتی باکتریال بشویید.

این متخصص تغذیه افزود: می توانید آلودگی را با دستمال کاغذی از روی تخم مرغ بردارید ولی حتماً دست های خود را با مایع حاوی مواد آنتی باکتریال بشویید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنچه باید از نحوه مصرف تخم مرغ بدانیم

آنچه باید از نحوه مصرف تخم مرغ بدانیم