مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 آذر 1401 ساعت 14:552022-11-22اقتصادي

مساحت ذخیره گاه های جنگلی در خراسان شمالی افزایش یافت


رییس اداره جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از افزایش مساحت ذخیره گاه های جنگلی در این استان خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی رییس اداره جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از افزایش مساحت ذخیره گاه های جنگلی در این استان خبر داد.

مهدی قدیمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در گذشته مساحت ذخیره گاه های جنگلی در این استان حدود 7 هکتار بوده اما با اقدامات صورت گرفته مساحت این جنگل ها به 82 هزار و 283 هکتار رسیده است.

وی گفت: در حال حاضر این جنگل ها به صورت قرق کامل درآمده اند.

قدیمی با اشاره به اینکه یکی از گونه های منحصر به فرد در این استان درخت های اُرس است، افزود: در ذخیره گاه های جنگلی مقدار قابل توجهی از مناطق بکری که درخت های اُرس رویش پیدا کرده، وجود دارد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف اجرای طرح قرق جلوگیری از چرای دام، جلوگیری از تخریب سرزمینی است، ادامه داد: با اجرای این طرح اُرس ستان های (رویشگاه های درخت اُرس) این استان از خطر تهدید دام ها در امان می مانند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 434 هزار و 550 هکتار از عرصه های منابع طبیعی این استان را جنگل تشکیل می دهد، اظهارکرد: 25 هزار هکتار از مساحت جنگل های استان، جنگل های هیرکانی و مابقی ایران تورانی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مساحت ذخیره گاه های جنگلی در خراسان شمالی افزایش یافت

مساحت ذخیره گاه های جنگلی در خراسان شمالی افزایش یافت