مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 12:552022-11-21پزشكي

پیامدهای کودک آزاری چیست؟


اختلال رشد، گوشه گیری و پرخاشگری در کودکان از پیامدهای کودک آزاری است که بر احساسات کودک، روابط آینده و عملکرد وی آسیب می رساند.

- ایسنا/زنجان مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: اختلال رشد، گوشه گیری و پرخاشگری در کودکان از پیامدهای کودک آزاری است که بر احساسات کودک، روابط آینده و عملکرد وی آسیب می رساند.

سیدسلمان حسینی در گفت وگو با ایسنا، درباره تاثیر آسیب های عاطفی در کودکان، اظهار کرد: کودکان متناسب با شرایط جسمی و سنی خود جزو افراد آسیب پذیر جامعه محسوب می شوند که انجام هرگونه سوء رفتار با کودکان و بی توجهی نسبت به آن ها معمولا آسیب های ماندگاری را در ذهن و روان کودک بر جای می گذارد.

وی با بیان اینکه آزار جسمی یکی از انواع کودک آزاری است که شامل مواردی همچون کتک زدن می شود، افزود: آزارهای روانی همانند تهدید، مقایسه کودک با همسالان، تحقیر کردن کودک با عناوین مختلف، صدا زدن کودک با نام های نامناسب، آزار جنسی و تعرض به کودک و غفلت از کودک نیز برخی دیگر از موارد کودک آزاری است.

این مسئول با بیان اینکه تحقیر کردن شدید، محرومیت عاطفی، برخورد خشونت آمیز، آزارهای کلامی شدید مهم ترین آزارهای عاطفی ازسوی اطرافیان خصوصا والدین است، تصریح کرد: کودک آزاری پیامدهای مختلفی دارد که تاثیر انواع نام برده تأثیرات طولانی مدتی در زندگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیامدهای کودک آزاری چیست؟

پیامدهای کودک آزاری چیست؟