مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 11:152022-11-21پزشكي

درمان کم خونی و تولید مکمل های گیاهی با طلای سبز


یکی از شرکت های مستقر در مرکز رشد تحقیقات کشاورزی یزد با پرورش و کشت جلبک اسپیرولینا به فرآوری این جلبک در قالب تولید قرص های مکمل و ماسک صورت اقدام کرده است؛ - چرا که به گفته مدیرعامل این شرکت، 60 تا 70 درصد اسپیرولینا از پروتیین است و این نوع پروتیین حاوی آنتی اکسیدان قوی است که می تواند به عنوان ماده اولیه داروسازی، آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جلبک اسپیرولینا (طلای سبز) به خاطر داشتن پروتیین و ویتامین فراوان و کاربردهای مختلف در صنعت دارویی به عنوان یک غذای کامل شناخته شده است.

از این رو بشر همیشه به دنبال تهیه غذای کافی و مغذی برای بقای خود بوده است و هر چند در دهه های اخیر جلبک اسپیرولینا به عنوان مکمل غذایی به حساب آمده، ولی اخیرا در رژیم غذایی و دارویی اکثر جوامع پیشرفته جای خود را باز کرده و به عنوان معجزه طبیعت که سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها و پروتیین ها است، به راحتی برای بدن قابل هضم بوده و یک غذای ایده آل به حساب می آید.

این جلبک به خاطر ارگانیک بودن، در صنعت آرایشی و بهداشتی، جای خود را باز کرده و هم اکنون به صورت انواع کرم، شامپو و یا صابون در بازار به راحتی در دسترس است.

امروزه این جلبک در بیش از 60 کشور جهان مصرف غذایی و دارویی دارد و از سال 2003 این جلبک در کشورهای فقیر و پر جمعیت ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان کم خونی و تولید مکمل های گیاهی با طلای سبز

درمان کم خونی و تولید مکمل های گیاهی با طلای سبز