مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 09:452022-11-21بين الملل

نتیجه قمار پوتین در اوکراین باخت بود


تصور پوتین درباره جنگ اوکراین، تکرار اتفاقات مربوط به جنگ گرجستان و جنگ در کریمه بود، اما این تصورات محقق نشد.

- یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: تصور پوتین درباره جنگ اوکراین، تکرار اتفاقات مربوط به جنگ گرجستان و جنگ در کریمه بود، اما این تصورات محقق نشد.

رضا ذبیحی در گفت وگو با ایسنا درباره تازه ترین نتایج جنگ اوکراین و حمله روسیه به این کشور اظهار کرد: در سال 2008 و به دنبال جنگ گرجستان و روسیه، پوتین توانست دو استان این کشور یعنی اوستیای جنوبی و آبخازیا را از گرجستان جدا کند و آنها را تحت الحمایت روسیه قرار دهد.

این استاد روابط بین الملل دانشگاه افزود: این اتفاقات هزینه بین المللی چندانی برای روسیه نداشت، چون اروپا، گرجستان را به عنوان شروع کننده جنگ شناخته بود، هر چند اعلام کرد بود که این جنگ به دلیل تحریکات و فشار طولانی مدت روسیه آغاز شده است.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: جدایی این استانها از گرجستان، در نتیجه اشتباهات حزب حاکم گرجستان ارزیابی شد که پس از انقلاب گل رز در سال 2003 قدرت را در این کشور به دست گرفته بودند.

در واقع اشتباهات آنها باعث شد که در سال 2008 فرصت جدا کردن این استانها از گرجستان برای روسیه و پوتین فراهم شود ذبیحی افزود: اقدام بعدی پوتین جنگ کریمه در سال 2014 بود که طی آن جنگ، روسیه قسمت جنوبی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نتیجه قمار پوتین در اوکراین باخت بود

نتیجه قمار پوتین در اوکراین باخت بود