مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 آبان 1401 ساعت 09:352022-11-21اجتماعي

بعید است هشیلان تا اسفند احیاء شود


رییس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه معتقد است، حتی اگر بارندگی خوب هم داشته باشیم، بعید است تالاب هشیلان تا نزدیک اسفند و سراب نیلوفر نیز تا ماه های آتی پر آب شود.

- محمد حسین فلاحتی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه بارندگی های اخیر هیچ کمکی به منابع آبی کرمانشاه خصوصا سراب نیلوفر و تالاب هشیلان که هر دو خشک هستند نکرده، گفت: این بارش ها فقط حدود سه سانتی متر از خاک را مرطوب کرد و در حدی نبود که تاثیری بر وضعیت منابع آبی استان داشته باشد.

وی ادامه داد: به دلیل آنکه مدت زیادی از خشک شدن سراب نیلوفر و تالاب هشیلان می گذرد، خاک بستر آنها تشنه است و هرچقدر هم بارش داشته باشیم، تا مدتی توسط خاک تشنه جذب خواهد شد.

رییس محیط زیست شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه تالاب هشیلان به این زودی پر آب نخواهد شد و هنوز هم خشک است، خاطرنشان کرد: حتی اگر بارش های خوب و مستمر هم داشته باشیم، دو تا سه ماه یعنی تا اسفند برای احیای تالاب هشیلان زمان نیاز است.

فلاحتی از تداوم آبرسانی به حیات وحش این تالاب خبر داد و عنوان کرد: یکی از عوامل اصلی افت سطح آب در تالاب هشیلان وجود چاه های غیرمجاز است که برخورد با آنها با همکاری امور آب آغاز شده و تعدادی از چاه ها مسدود شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بعید است هشیلان تا اسفند احیاء شود

بعید است هشیلان تا اسفند احیاء شود