مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 آبان 1401 ساعت 13:152022-11-20سياسي

درخشش نخبه های شیرازی در برترین مجله فیزیک جهان


مقاله محققان شیرازی در یکی از برترین مجلات فیزیک جهان منتشر شد - فناوری پزشکی و رشته جدید نانو عصب شناختی می باشد.

  وی با بیان اینکه اکتشاف اولین عضو از خانواده فولرن (C60) در سال 1985 و متعاقب آن کشف سایر فولرن ها سبب ایجاد تحولی بنیادین در همه حوزه های علم و فناوری گردید، ادامه داد: خواص منحصر به فرد این ساختارها موجب شده که بسیار مورد توجه پژوهشگران قرار گیرند.

قوانلو اظهار داشت: در این مقاله ، انواع روش های سنتز، جداسازی و تعیین خواص مکانیکی و حرارتی فولرن ها و تشکیل لایه های نازک آنها بر انواع زیر پایه های فلزی، نیمه رسانا و شبه فلزی به تفصیل از جنبه های محاسباتی و آزمایشگاهی بررسی شده است.

به علاوه، یکی از جدیدترین کاربردهای این ساختارها در حوزه نانوپزشکی در درمان بیماری های عصب شناختی (آلزایمر و پارکینسون)، استفاده از آن ها در فرایندهای دارورسانی هدفمند، کاربردهای ضد ویروسی، ژن تراپی ، فتودینامیک تراپی و مهندسی بافت می باشد که به طور گسترده مورد بحث قرار گرفته است.

  وی همچنین افزود: این مقاله، با توجه به ارائه طیف وسیعی از روش های تولید، نتایج آزمایشگاهی و شبیه سازی های عددی و کاربردهای متنوع نانوساختار فولرن در حوزه های صنعتی و پزشکی، می تواند مورد استفاده محققان در زمینه های گسترده ای از رشته ها شامل ‏فناوری ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخشش نخبه های شیرازی در برترین مجله فیزیک جهان

درخشش نخبه های شیرازی در برترین مجله فیزیک جهان