مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 آبان 1401 ساعت 10:402022-11-20حوادث

مرگ خاموش زوج جوان همدانی


مدیر روابط عمومی پزشکی قانونی استان همدان از مرگ خاموش زوج جوان همدانی خبر داد.

- علیرضا صارمی در گفت وگو با ایسنا، در تشریح این خبر اظهار کرد: شب گذشته -شنبه 28 آبان ماه- یک زوج جوان همدانی بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن جان باختند.

وی با بیان اینکه سن این زوج جوان 25 و 27 ساله بود، خاطرنشان کرد: متأسفانه این زن و شوهر جوان به علت مشکل لوله دودکش بخاری دچار گازگرفتگی و در نهایت مرگ شدند.

وی بیان کرد: بر اساس آمارهای موجود در هفت ماهه سال جاری 14 نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 5 نفر بوده است و افزایش یافته است.

صارمی با اعلام اینکه 18 آبان ماه نیز دو نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در شهرستان همدان جان خود را از دست داده اند، یادآور شد: کوچک بودن اندازه مجاری خروجی و لوله مشترک شومینه برای چند واحد مسکونی می تواند منجر به نشت و نشر گاز و مسمومیت و حتی مرگ افراد شود.

وی علائم گازگرفتگی را شامل سردرد، سرگیجه و سوزش چشم عنوان کرد و گفت: استنشاق گاز مونو اکسید کربن در مقادیر کمتر از 50ppm خطری ندارد و بین 50 تا 100 ppm می تواند منجر به عوارض نورولوژیک شود و در مقادیر بیشتر از 100ppm مرگ فرد را به دنبال دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ خاموش زوج جوان همدانی

مرگ خاموش زوج جوان همدانی