مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 آبان 1401 ساعت 17:402022-11-19اقتصادي

جوان ترین میلیاردر زن جهان به 11 سال زندان محکوم شد


یک زن میلیارد معروف آمریکایی به جرم کلاهبرداری به پرداخت 400 میلیون دلار جریمه و 11 سال زندان محکوم شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر به نقل از رویترز، الیزابت هولمز میلیارد معروف آمریکایی و بنیان گذار شرکت ترانوس که در زمینه ارائه آزمایش خون ارزان و سریع فعالیت می کرد به جرم کلاهبرداری به 11 سال زندان و پرداخت 400 میلیون دلار جریمه محکوم شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازرسانه ها و براساس اسناد دادگاه در ژمنطقه سن خوزه در کالیفرنیا، هولمز به کلاهبرداری و توطئه محکوم شده و دلیل آن هم گول زدن سرمایه گذاران درباره بهره وری فناوری آزمایش خون شرکت ترانوس بوده است.

قاضی دادگاه گفته زمانی که یک شرکت با انتظارات بزرگ براساس اطلاعات غیر واقعی و دروغ پیش می رود این یک موضوع کلاهبرداری است.

شرکت هولمز در سال 2003 و با تولید تجهیزات آزمایش سریع خون آغاز به کار کرد و فناوری این شرکت به قدری از اقبال عمومی برخوردار شد که در سال 2015 ارزش بازار شرکت ترانوس به 9 میلیارد دلار رسید و هولمز به جوان ترین زن میلیارد جهان تبدیل شد.

نشریه فوربس میزان دارایی هولمز در آن زمان را 4.

5 میلیارد دلار برآورد کرد.

البته به فاصله کمی از آغاز تولید تجهیزات آزمایش قند خون ترانوس بسیاری از بیماران درباره وجود خطا در این آزمایش ابراز نارضایتی کرده و در سال 2015 موضوع فعالیت های کلاهبر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جوان ترین میلیاردر زن جهان به 11 سال زندان محکوم شد

جوان ترین میلیاردر زن جهان به 11 سال زندان محکوم شد