مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 آبان 1401 ساعت 13:362022-11-19اجتماعي

سرشماری پاییزه قرقاول در زیستگاه های استان اردبیل


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از سرشماری پاییزه قرقاول در زیستگاه های مناطق شکار ممنوع نوار مرزی شمال استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، حسن قاسم پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سرشماری پاییزه قرقاول در زیستگاه های مناطق شکار ممنوع نوار مرزی شمال استان اردبیل انجام شد.

وی افزود سرشماری جمعیت نسبی این گونه، با حضور محیط بانان و کارشناسان در زیستگاه های این پرنده و برابر دستورالعمل سازمانی از طریق مشاهده مستقیم به دست می آید و استفاده از صدا یا آوای پرنده جهت شناسایی موقعیت آن دارای اهمیت است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ادامه داد: قرقاول نماد حیات وحش استان اردبیل معرفی شده است و دارای پتانسیل جلب طبیعت گردان و علاقه مندان پرنده نگری بوده و هدف از این سرشماری تعیین پراکنش و ارزیابی جمعیت قرقاول در زیستگاه های طبیعی استان در مناطق مرزی شهرستان گرمی، بیله سوار و پارس آباد است.

جمعیت قرقاول بین ایران و جمهوری آذربایجان در حرکت است قاسم پور بیان کرد: به دلیل اشتراک زیستگاه قرقاول بین ایران و جمهوری آذربایجان، جمعیت قرقاول بین 2 کشور در حرکت بوده و چنان چه عامل تهدیدکننده ای در هر یک از زیستگاه های 2 کشور به وجود آید قرقاول به نقاط امن تر کوچ می کند، به همین علت سرشماری دقیق این پرن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرشماری پاییزه قرقاول در زیستگاه های استان اردبیل

سرشماری پاییزه قرقاول در زیستگاه های استان اردبیل