مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 آبان 1401 ساعت 12:202022-11-19سياسي

انتقاد حکمتیار از عدم حضور نماینده طالبان در نشست مسکو


رهبر حزب اسلامی افغانستان ضمن انتقاد از عدم حضور نماینده طالبان در نشست مسکو تاکید کرد که تنها راه حل مشکل افغانستان آغاز گفت وگوهای ملی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت سال به میزبانی و ابتکار مسکو دایر شده بود، هیئت های طالبان نه تنها در آن شرکت کرده، بلکه طرف اصلی در مذاکرات بودند اما در این نشست یا مسکو خود نخواسته در مورد افغانستان سیاستش را تغییر دهد و یا به خواست برخی از کشورهای دیگر تمکین کرده و از دعوت هیأت افغانی به این نشست خودداری ورزید.

وی همچنین اظهار داشت که محور اکثر سخنرانان این نشست و نگرانی های عمده آنها، مطالبه تشکیل حکومت همه شمول و اظهار نگرانی از تداوم و گسترش حضور تروریست های خارجی در افغانستان بود.

حکمتیار خاطرنشان کرد: نمایندگان سه کشور مهم منطقه، روسیه، هند و ایران در حاشیه این نشست مذاکراتی خاص و طولانی داشتند که بر نگرانی برخی از افغان ها افزوده است؛ با توجه به اظهارات نمایندگان این کشورها در نشست، ما افغان ها از این نگرانیم که مبادا این سه کشور همان موضعی را در رابطه با افغانستان اتخاذ کنند که در نوبت قبلی حکومت طالبان داشتند.

رهبر حزب اسلامی افغانستان همچنین تصریح کرد که در این میان نمایندگان کشورها نگرانی هایی از این ناحیه داشتند که آمریکا در پی حضور مجدد نظامی در افغانستان است و پاسخ مقام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد حکمتیار از عدم حضور نماینده طالبان در نشست مسکو

انتقاد حکمتیار از عدم حضور نماینده طالبان در نشست مسکو