مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 آبان 1401 ساعت 10:552022-11-19بين الملل

رایزنی وزرای خارجه تاجیکستان و قزاقستان با همتای ازبک/ توسعه روابط محور گفت وگو


وزرای امور خارجه تاجیکستان و قزاقستان در شهر «سمرقند» با همتای ازبک خود دیدار و گفت وگو کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، ولادیمیر ناراف وزیر امور خارجه ازبکستان به طور جداگانه با سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه تاجیکستان و مختار تلئوبردی وزیر امور خارجه قزاقستان در حاشیه نشست بین المللی اتحادیه اروپا و آسیای مرکزی در شهر سمرقند دیدار و گفت وگو کرد.

وزرای امور خارجه ازبکستان و تاجیکستان در این دیدار، روابط دوستی و حسن همجواری، مشارکت استراتژیک و هم پیمانی دو کشور در زمینه های مختلف را مورد بررسی قرار دادند.

خاطرنشان شد که با تلاش مشترک روسای جمهور دو کشور طی سال های اخیر پیشرفت های بی سابقه در گسترش همکاری های دوجانبه به دست آمده است.

وزرای امور خارجه ازبکستان و تاجیکستان همچنین پیشنهاداتی را مبنی بر افزایش همکاری های تجاری و اقتصادی، رشد بیش از پیش شاخص های مبادلات بازرگانی، حمایت از روابط مستقیم بین مناطق دو کشور، اجرای پروژه های همکاری در زمینه های انرژی، صنعت، کشاورزی و سایر بخش ها از جمله مبالغ سرمایه گذاری ازبکستان و تاجیکستان بررسی کردند.

دیپلمات های ارشد ازبکستان و تاجیکستان همچنین در مورد تداوم همکاری در زمینه استفاده عاقلانه از منابع آب و انرژی و توسعه روابط پایدار حمل و نقل و مخا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی وزرای خارجه تاجیکستان و قزاقستان با همتای ازبک/ توسعه روابط محور گفت وگو

رایزنی وزرای خارجه تاجیکستان و قزاقستان با همتای ازبک/ توسعه روابط محور گفت وگو