مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 آبان 1401 ساعت 10:402022-11-19سياسي

بلوای بدویّت مدرن یا «کاریکودتای تمدنی»


کسانی که چهل سال است برای آرزوهای ناکامشان؛ روزشماری می کنند و نظام، تا به حال، بارها و بارها در دهه شصت، هفتاد، هشتاد سقوط کرده است، چطور می توانندبه به ما تصویر درستی بدهند؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، وحید جلیلی قائم مقام رییس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی در جمع گروهی از فعالان دانشجویی پیرامون وقایع اخیر سخنرانی کرد که ویراسته ای از این سخنرانی به شرح زیر پیش روی مخاطبین محترم قرار می گیرد: کسانی که چهل سال است برای آرزوهای ناکامشان؛ روزشماری می کنند و نظام، طبق پیش بینی هایشان تا به حال، بارها و بارها در دهه شصت، هفتاد، هشتاد و نود سقوط کرده است، چطور می توانند به دیگران پُز واقع بینی بفروشند و به ما تصویر درستی از واقعیت بدهند؟ طبیعی است که هم غرب و هم غرب زده ها از زاویه خودشان به ایران نگاه می کنند و البته در مواجهه با ایران نه تماشاگر و پژوهشگر که بازیگر و کنشگر فعال اند.

و آیا کسی می تواند در مغرض بودن آن ها تشکیک کند؟ ما جمهوری اسلامی هستیم باید بتوانیم مسائل مان را، واقعیت های روزمره مان را با معارف خودمان و بر اساس تجربه زیسته دینی و انقلابی مان بفهمیم.

نمی شود دشمنان و مغرضان، برای ما کلمه و گزاره تولید کنند و مفهوم بسازند و ما با کلیدواژه های آن ها از واقعیت اجتماعی و تاریخیِ مان، تصویر به دست بیاوریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلوای بدویّت مدرن یا «کاریکودتای تمدنی»

بلوای بدویّت مدرن یا «کاریکودتای تمدنی»