مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 آبان 1401 ساعت 07:502022-11-19اقتصادي

بایدها و نبایدهای کشت چغندرقند در گلستان


کشت پاییزه چغندرقند در سال 1393 از سوی مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندرقند کشور در دستور کار اجرای الگوی کشت پاییزه استان گلستان قرار گرفته است.

- استان گلستان یکی از مناطق مستعد کشاورزی کشور بوده که در تولید 15 محصول راهبردی سویا، آفتابگردان، دانه های روغنی کلزا، توتون، هلو، گوشت مرغ، چغندرقند،، پنبه، خرمالو، گندم، شلتوک(برنج)، پیله تر ابریشم، میگو، ماهیان پرورشی و خاویاری، زیتون و جو، رتبه اول تا پنجم کشوری را به خود اختصاص داده است.

در سال زراعی 1400 – 1401 بالغ بر چهار هزار و 500 هکتار از اراضی استان گلستان به صورت قراردادی با کارخانجات قند معین استان به زیر کشت چغندرقند رفت که 190 هزار محصول تولید شد.

رسیدن به خوداتکایی در تولید قند و شکر، ایجاد تناوب زراعی و حاصلخیزی خاک، افزایش تولید محصولات بعد از کشت چغندر نظیر گندم و درآمدزایی بالا از اهداف مهم پیگیری جایگزینی چغندر قند به جای محصولات پرآبی همچون شالی در این استان است.

در راستای تحقق هدف جایگزینی وزارت جهاد کشاورزی، سازمان جهاد گلستان در تکمیل فرآیند کشت در دو فصل پاییز و بهار برای عملیات کاشت، داشت و برداشت برنامه ریزی کرده و بذر مورد نیاز، برخی از کودها و سموم شیمیایی را تأمین و با بازدید مستمر از مزارع به شکل بی وقفه مدت زمان کشت را توسط کارشناسان رصد می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدها و نبایدهای کشت چغندرقند در گلستان

بایدها و نبایدهای کشت چغندرقند در گلستان