مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 آبان 1401 ساعت 15:202022-11-17اجتماعي

بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک مورد تاکید ویژه رییس جمهور است


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک، مورد تاکید ویژه رییس جمهور است.

- ایسنا/مرکزی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک، مورد تاکید ویژه رییس جمهور است.

مهدی زندیه وکیلی روز پنجشنبه 26 ابان در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی اظهار کرد: افزایش آلودگی هوای اراک در فصل سرما نتیجه پدیده وارونگی هوا است و بر اساس شاخص نشانگرها، مازوت سوری نیروگاه میزان آلودگی را تشدید می کند.

وی افزود: بنا بر مصوبه هیات وزیران و تاکید رییس جمهور، نیروگاه حرارتی شازند نباید مازوت سوزی کند اما در مواقع اضطراری که با کمبود گاز مواجه هستیم مانعی برای این اقدام وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی تصریح کرد: منشاء بخشی از آلودگی هوای اراک فعالیت معادن است، دو منشاء اصلی ریزگرد، یکی کویر مرکزی و دیگری کویر میقان است که در این راستا با بهره گیری از نظر کارشناسان، مطالعات زیادی صورت گرفته و به دلیل پدیده طوفان های نمکی، سطح تالاب خشک می شود و ریزگردها پراکنده می شوند.

وی با بیان اینکه سهم خودروها از آلودگی هوا کمتر از 57 درصد است گفت: خرید ناوگان حمل و نقل عمومی توسط شهرداری اراک در راستای کاهش آلودگی هوا اقدام مناسبی انجام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک مورد تاکید ویژه رییس جمهور است

بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک مورد تاکید ویژه رییس جمهور است