مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 آبان 1401 ساعت 13:182022-11-17اجتماعي

دژ نظامی 2700 ساله در محوطه تاریخی ریوی خراسان شمالی کشف شد


علی مستوفیان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی در گفت وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: بقایای یک دژ نظامی مربوط به 2700 سال قبل همزمان با امپراتوری ماد ها در بخش جنوبی محوطه تاریخی ریوی در فصل دهم کاوش باستان شناسی مشترک ایرانی - آلمانی در این محوطه کشف شد.

وی گفت: دهمین فصل پژوهش های مشترک ایرانی- آلمانی در محوطه تاریخی ریوی از ابتدای آبان امسال آغاز شد و تا نیمه آذر ادامه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی افزود: ریوی یکی از مهم ترین محوطه های دوران تاریخی شمال شرق کشور با وسعتی بیش از 110 هکتار در 3 کیلومتری غرب شهر آشخانه است که پژوهش های باستان شناسی و ایجاد زیرساخت های گردشگری در آن می تواند موجب ارتقای شناخت ما از هویت تاریخی و رشد صنعت گردشگری در منطقه شود.

این مقام مسئول ادامه داد: پژوهش های باستان شناسی در این محوطه از سال 1391 آغاز و در سال 1396 نقشه و ضوابط ملی عرصه و حریم آن تهیه و ابلاغ شد و نتایج مقدماتی پژوهش های باستان شناسی بین المللی ایرانی - آلمانی در ریوی حکایت از وجود تداوم استقراری در محوطه ریوی از حدود 900 سال پیش از میلاد تا اواخر دوران ساسانی (حدود 1500 سال) دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دژ نظامی 2700 ساله در محوطه تاریخی ریوی خراسان شمالی کشف شد

دژ نظامی 2700 ساله در محوطه تاریخی ریوی خراسان شمالی کشف شد