مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 20:152022-11-16اقتصادي

پیش بینی برداشت 5 هزار تن چغندر قند در چهارمحال و بختیاری


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری یک هزار و 100 هکتار از اراضی استان زیر کشت چغندر قند رفته است که پیش بینی می شود از این مقدار 5 هزار تن محصول برداشت شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، سیروس بیک بکان عصر امروز در حاشیه برداشت چغندر قند از مزارع روستای دزک شهرستان کیار گفت: در سال جاری یک هزار و 100 هکتار از اراضی استان زیر کشت چغندر قند رفته است که پیش بینی می شود از این مقدار 5 هزار تن محصول برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تولید 50 تن در هکتار عملکرد چغندر قند استان است، افزود: 30 هزار تن چغندر قند تا کنون به کارخانه قند تحویل شده و 25 هزار تن دیگر در زمین های کشاورزی موجود است که با مساعد شدن شرایط هوایی برداشت انجام می شود.

وی ادامه داد: امیدواریم با انتقال دانش و اصول کاری از داشت تا برداشت به بهره برداران از جمله رعایت آماده سازی مطلوب زمین، تغذیه مناسب، استفاده از بذور مناسب، مبارزه به موقع با علف های هرز و آفات و بیماری ها بتوانیم یک مزرعه با تراکم جمعیت مناسب داشته باشیم.

بیک بکان توضیح داد: اگر 70 تا 80 بوته در زمین داشته باشیم با احتساب اینکه هر بوته حدود یک کیلو و نیم محصول تولید داشته باشد می توانیم عملکرد تول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 5 هزار تن چغندر قند در چهارمحال و بختیاری

پیش بینی برداشت 5 هزار تن چغندر قند در چهارمحال و بختیاری