مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 17:152022-11-16اقتصادي

اختصاص 8 هزار هکتار از اراضی همدان به کشت چغندرقند


رییس اداره امور فناوری های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: سطح زیر کشت چغندر قند در استان حدود 8 هزار هکتار و متوسط عملکرد این محصول 9/61 تن در هکتار است.

- مهدی جهانگیری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به استفاده از دستگاه تمام اتوماتیک در برداشت چغندرقند در همدان، اظهار کرد: برداشت این محصول در استان توسط یک کمباین تمام اتوماتیک انجام می شود.

وی ادامه داد: در راستای برداشت مکانیزه محصول چغندرقند در استان کمباین تمام اتوماتیک 6 ردیفه با قابلیت برداشت یک هکتار محصول در هر ساعت مطابق تکنولوژی روز دنیا به همت یکی از شرکت های خدمات مکانیزاسیون استان خریداری و وارد استان شده و این دستگاه هم اکنون در شهرستان نهاوند در حال برداشت چغندرقند است.

رییس اداره امور فناوری های مکانیزه سازمان جهادکشاورزی استان همدان ابراز کرد: سطح زیر کشت چغندرقند در استان حدود 8 هزار هکتار و متوسط عملکرد این محصول 9/61 تن در هکتار است.

جهانگیری تصریح کرد: بیشترین سطح زیر کشت چغندرقند استان حدود 4 هزار هکتار در شهرستان نهاوند و سپس شهرستان اسد آباد با حدود 1870 هکتار است.

وی در پایان مطرح کرد: کشت چغندرقند در استان با توجه به شرایط جوی از نیمه دوم اسفند آغاز و تا اردیبهشت ماه ادامه دارد، برداشت این محصول نیز از اوایل مهرماه شروع و تا اواسط آذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص 8 هزار هکتار از اراضی همدان به کشت چغندرقند

اختصاص 8 هزار هکتار از اراضی همدان به کشت چغندرقند