مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 12:102022-11-16اقتصادي

کشت نشایی چغندر قند مورد حمایت است


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: کشت چغندر قند به صورت نشایی در اولویت قرار گرفته و این نوع کشت مورد حمایت جدی قرار می گیرد.

- نادر تقی زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: با توجه به عملیات برداشت چغندر قند در شمال استان اردبیل، شاهد آغاز فعالیت کارخانه قند هستیم تا با برداشت 90 هزار تن چغندر قند، تولید قند و شکر را در این کارخانه شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار و 800 هکتار از اراضی کشت و صنعت و مجموعه های بخش خصوصی به کشت چغندر قند اختصاص یافته است، تصریح کرد: با توجه به افزایش تولید محصول چغندر قند، امیدواریم کارخانه قند مغان در ماه های آینده بتواند فعالیت خود را با تولید قند با عیار بالا انجام دهد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پیش بینی می کنیم بیش از 15 هزار تن شکر در این کارخانه تولید شود که با راه اندازی خط تولید و بسته بندی شکر خانواده در کنار شکر فله ای، عرضه این محصول را نیز به بازار فروش شاهد خواهیم بود.

تقی زاده افزود: کارخانه قند مغان جز بزرگترین کارخانه های قند در خاورمیانه است که با ظرفیت پنج هزار تن در شبانه روز فعالیت خود را انجام می دهد.

وی به کشت چغندر قند و حمایت های لازم از زارعین اشاره کرد و ادامه داد: با بسته های تشویقی سعی می کنیم تا کشت پاییزه چغندر قند را توسعه داد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت نشایی چغندر قند مورد حمایت است

کشت نشایی چغندر قند مورد حمایت است