مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 10:282022-11-16اقتصادي

«بوشهر» مهد تجارت و صادرات جهان در دوره قاجار+عکس


بوشهر از گذشته های دور با نام های لیان و ابوشهر و در زبان پرتغالی ها راکسل شناخته می شده است؛ موقعیت بندری این شهر باعث شده بود تا پذیرای مسافران و دریانوردان خارجی باشد که همین امر موجب توسعه اقتصاد همچنین صادرات و واردات شده بود.

  به تبع آن کالاهای فراوانی از سرتاسر نقاط جهان در گمرک بوشهر سرازیر می شده که موقعیت زمانی این رویداد در دوران قاجار می باشد.

  مهم ترین اقلام صادراتی و وارداتی در تجارت بوشهر  کالاهای صادراتی ایران از طریق بوشهر در دوره قاجار بیشتر شامل انگلیس مقیم بوشهر می نویسد: مجموعه سودی که از گمرک جنوب ایران [بوشهر] از راه صدور تریاک از ایران به چین در سال های 6_1905 به دست می آمد حدود 125 هزار لیره بود.

  اسپرینگ رایس سپس می افزاید که اگر صادرات تریاک به چین متوقف گردد زیانی بیش از 12 هزار لیره در سال گریبان گیر گمرک بوشهر می شود.

(2) حکمران و دارالحکومه  البته ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که تا سال 1853 میلادی حکومت بوشهر در دست خاندان آل مذکور بود و از این زمان به بعد حکومت در ازای یک پیشکشی معین سالانه به شخص شاه که مبلغ آن در سال 1869م بیست و پنج هزار تومان بود به اشخاص واگذار می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«بوشهر» مهد تجارت و صادرات جهان در دوره قاجار+عکس

«بوشهر» مهد تجارت و صادرات جهان در دوره قاجار+عکس