مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 آبان 1401 ساعت 11:252022-11-15پزشكي

کمک به بیماران ALS و MS با چسب فعال مکانیکی


یک دستگاه رباتیک نرم که از آن به عنوان چسب فعال مکانیکی یاد می شود، با برنامه ریزی قادر است تخریب عضلات را در اندام کاهش دهد و امید را برای بیماران مبتلا به ALS و MS زنده کند.

- یک دستگاه رباتیک نرم که از آن به عنوان "چسب فعال مکانیکی" یاد می شود، با برنامه ریزی قادر است تخریب عضلات را در اندام کاهش دهد و امید را برای بیماران مبتلا به ALS و MS زنده کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از انگجت، امروزه تحلیل یا آتروفی عضلانی امری اجتناب ناپذیر است که به دلیل آسیب شدید، کهولت سن یا بیماری هایی مانند اسکلروز جانبی آمیوتروفیک(ALS) و ام اس(MS) که قدرت حرکت فرد را به شدت محدود می کنند، ایجاد می شود.

با این حال، پژوهشگران دانشگاه هاروارد راه چاره را در رباتیک نرم می بینند که روزی بتواند عضلات این بیماران را که خودشان قادر به انجام حرکت نیستند، بکشد و منقبض کند.

بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک(Amyotrophic lateral sclerosis) (یا ALS که به آن بیماری لو گهریگ(Lou Gehrig s Disease) نیز گفته می شود، یک بیماری نورون های حرکتی است که موجب تخریب پیش رونده و غیرقابل ترمیم در دستگاه عصبی مرکزی(مغز و نخاع) و دستگاه عصبی محیطی می شود.

اسکلروز جانبی آمیوتروفیک شایع ترین بیماری نورون های حرکتی است، بنابراین این بیماری هم علایم نورون محرکه فوقانی و هم نشانه های نورون محرکه تحتانی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمک به بیماران ALS و MS با چسب فعال مکانیکی

کمک به بیماران ALS و MS با چسب فعال مکانیکی