مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 آبان 1401 ساعت 16:222022-11-14اقتصادي

بازار ارز به واسطه تقاضای کاذب و ایجاد هیجانات دچار التهاب شده است


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: بازار ارز به واسطه تقاضای کاذب و ایجاد هیجانات دچار التهاب شده و بر اساس رویکردها ارائه شده قابل مدیریت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمدرضا پور ابراهیمی داورانی رییس کمیسیون اقتصادی در مدیریت بازار ارزی بود.

وی افزود: دو عامل ناترازی بودجه و ناترازی نظام بانک مولفه های تولید تورم در اقتصاد کشور هستند که اگر دولت برای آنها اصلاحات لازم را انجام ندهد، در بازه زمانی میان مدت و بلند مدت دچار چالش های ارزی می شویم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس  تاکید کرد: قرار است با هماهنگی بخش های مختلف که بانک مرکزی یکی از مجموعه های مرتبط با دولت در این حوزه محسوب می شود، موضوعات مختلف را پیگیری کنیم تا با اصلاح امور، نتایج این ناترازی ها اثر منفی در حوزه کاهش ارزش پول ملی نداشته باشد.

* افزایش منابع ارزی کشور در مقایسه با سال گذشته  پورابراهیمی با اشاره به اینکه اقدامات کوتاه مدت بانک مرکزی باید به شکل ویژه ای پیگیری می شد و نمایندگان نیز در نشست امروز مطالب بسیار خوبی را ارائه کردند، ادامه داد: گزارش بانک مرکزی حاکی از این است که منابع ارزی کشور در مقایسه با سال گذشته افزایش پیدا کرده است، این منابع ناشی از صادرات نفتی و غیر نفتی می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار ارز به واسطه تقاضای کاذب و ایجاد هیجانات دچار التهاب شده است

بازار ارز به واسطه تقاضای کاذب و ایجاد هیجانات دچار التهاب شده است