مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 آبان 1401 ساعت 14:352022-11-14فرهنگي

هنرمند قمی که بیش از 10 هزار کتاب خطی را صحافی کرده است


هنرمند قمی طی 40 سال بیش از 10 هزار جلد کتاب خطی، سنگی و سربی را صحافی کرده است؛ او 12 سال است که مدال افتخار خادمی در کتابخانه حرم حضرت معصومه(س) را بر سینه دارد و کتاب خطی بحار الانوار علامه مجلسی و کتب خطی بزرگانی مانند شیخ مفید و شیخ طوسی را در این کتابخانه صحافی کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، کتابخانه حرم مطهر بانوی کرامت با بیش از 130 هزار کتاب خطی، چاپ سنگی سربی، چاپی و کتاب های نفیس یکی از ارزشمندترین کتابخانه های کشور است که همواره نیاز به رسیدگی و مراقبت از خرابی و آسیب دیدگی دارد.

بخش صحافی کتابخانه فاطمی یکی از بخش های مهم این کتابخانه است که با حضور استاد محمد اسماعیلی از اساتید برجسته این هنر، از این گنجینه ارزشمند فرهنگی به نحو شایسته مراقبت می شود.

اسماعیلی که خود را طبیب کتاب می داند در رابطه با مراحل صحافی کتاب می گوید: یک صحاف خوب با دیدن کتاب آسیب دیده دردش را می فهمد و بهترین شیوه را برای مرمت کتاب به کار می برد.

او که مسئولیت صحافی و مرمت کتب خطی و چاپ سنگی و سربی را بر عهده دارد و در این زمینه مهارت خوبی پیدا کرده است می گوید: اولین مرحله صحافی کتاب آفت زدایی از کتب خطی و سپس مرمت ان است که با توجه به میزان آسیب دیدگی آن از یک روز تا یک ماه ممکن است زمان ببرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنرمند قمی که بیش از 10 هزار کتاب خطی را صحافی کرده است

هنرمند قمی که بیش از 10 هزار کتاب خطی را صحافی کرده است