مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 15:502022-11-13حوادث

آتش با بازار شیراز چه کرد؟


بازار وکیل شیراز حدود دو هفته پیش طعمه حریق شد، هرچند آتش زود خاموش شد و مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس هم گفت آتش فاجعه آمیز نبوده و بازار تاریخی آسیبی ندیده و فقط بخش هایی از آن سیاه شده و دوده گرفته است، - اما تصاویر جدیدی که از این بازار منتشر شده نشان می دهد، آتش آنچنان که گفته شد، بدون آسیب و خسارت نبوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شامگاه یکشنبه هشتم آبان ماه ساعت 23 و 24 دقیقه، یکی از حجره های بازار وکیل جنوبی دچار حریق شد.

این آتش سوزی به دلیل جوشکاری در مجاورت پارچه فروشی و مواد اشتعال زا به وقوع پیوست.

آتش نشانی اعلام کرد که این حادثه خسارت جانی نداشته و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس هم گزارش داد که بازار تاریخی وکیل آسیبی ندیده و فقط در راسته اصلی بازار وکیل جنوبی حدود 20 عرقچین (پوشش مدور، پوشش های کم خیز گنبدی که معمولا برای پوشش زیرین بقعه ها به کار می رود) سیاه شده و دوده گرفته که با پاکسازی برطرف می شود.

حالا پس از گذشت دو هفته از آن ماجرا، سیاوش آریا ـ کنشگر و پژوهشگر میراث فرهنگی در استان فارس ـ به بازار وکیل رفته و تصاویری را از راسته ای که آتش در آن رخ داده بود، گرفته و در فضای مجازی منتشر کرده که نشان می دهد آتش سوزی بازار وکیل آنچنان که روایت شده کم خسارت و یا بدون آسیب نبوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش با بازار شیراز چه کرد؟

آتش با بازار شیراز چه کرد؟