مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 11:302022-11-13سياسي

پروانه دم طلایی، مهمان ناخوانده درختان بلوط در شهرستان طارم


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم گفت: اگر از پیشرفت افت پروانه دم طلایی (دم قهوه ای) در جنگل های بلوط روستای ولیدر جلوگیری نکنیم به مزارع پایین دست روستای ولیدر و شیت وارد شده و موجب از بین رفتن درختان میوه همانند گیلاس خواهد شد.

- ایسنا/زنجان رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم گفت: اگر از پیشرفت افت پروانه دم طلایی (دم قهوه ای) در جنگل های بلوط روستای ولیدر جلوگیری نکنیم به مزارع پایین دست روستای ولیدر و شیت وارد شده و موجب از بین رفتن درختان میوه همانند گیلاس خواهد شد.

رضا احمدی در گفت وگو با ایسنا، درباره آفت اُرس واش و آفت کرم برگ خوار بلوط (پروانه دم طلایی)، اظهار کرد: یک دوره مبارزه با آفت پروانه دم طلایی در سال های گذشته انجام شده و نابود شده است و در حال حاضر در جنگل های بلوط ولیدر شهرستان طارم درحال مبارزه با آفت پروانه دم طلایی در سطحی که تازه آفت گرفته اند یعنی 826 هکتار هستیم.

وی با بیان اینکه درحال حاضر اقدام به هرس و نابود کردن آفت در جنگل های بلوط روستای ولیدر شهرستان طارم کرده ایم، افزود: پروانه دم طلایی با خوردن برگ های درخت موحب می شود درخت کم کم از بین رود و اگر از پیشرفت این افت در جنگل های بلوط روستای ولیدر جلوگیری نکنیم به مزارع پایین دست روستای ولیدر و شیت وارد شده و موجب از بین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروانه دم طلایی، مهمان ناخوانده درختان بلوط در شهرستان طارم

پروانه دم طلایی، مهمان ناخوانده درختان بلوط در شهرستان طارم