مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 10:352022-11-13پزشكي

گیاه شنگار گزینه ای موثر برای درمان احتمالی سرطان معده


نتایج یک پژوهش که با همکاری محققان مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران و دانشگاه علم و فرهنگ انجام شد، نشان داد عصاره گیاه شنگار (Alkanna acteosa) می تواند به عنوان یک کاندید موثر برای درمان احتمالی سرطان معده به کار گرفته شود.

- ایسنا/البرز نتایج یک پژوهش که با همکاری محققان مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران و دانشگاه علم و فرهنگ انجام شد، نشان داد عصاره گیاه شنگار (Alkanna acteosa) می تواند به عنوان یک کاندید موثر برای درمان احتمالی سرطان معده به کار گرفته شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر عبدالرضا دانشور آملی عضو هیات علمی مرکز در این خصوص گفت: سرطان معده به عنوان سومین سرطان کشنده در میان انواع سرطان ها طبقه بندی شده است.

ژن HER2 از خانواده گیرنده های فاکتورهای رشد اپیدرمی است.

تغییرات HER2 از جمله جهش و بیان زیاد در انواع تومورها یافت می شود به نظر می رسد کاهش بیان ژن HER2 می تواند از رشد تومور جلوگیری کند.

پروتیین شوک حرارتی HSP90 نیز نقش اساسی در پایداری و عملکرد پروتیین ها با بیان بالا که باعث بدخیمی می شوند دارد.

وی افزود: با بررسی میزان زنده مانی سلول، سطح بیان ژن و آپوپتوز سلول ها ناشی از تاثیر عصاره الکلی گیاه شنگار بر روی سلول های AGS با روش های , MTT Real Time PCR و فلوسایتومتری مشخص گردید که عصاره الکلی Alkanna acteosa یک کاندید موثر برای درمان احتمالی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیاه شنگار گزینه ای موثر برای درمان احتمالی سرطان معده

گیاه شنگار گزینه ای موثر برای درمان احتمالی سرطان معده