مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 07:552022-11-13اقتصادي

اختصاص 22 هکتار از باغات بهار به طلای سبز


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار گفت: در حال حاضر 22 هکتار از باغات این شهرستان به پسته اختصاص دارد و این باغات در شهر بهار، روستای حسین آباد عاشوری و نیز هارون آباد واقع شده است.

- عبدالحسین اکبری در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه این میزان سطح باغات طلای سبز پسته شهرستان بهار حدود پنج سال پیش کشت شده اند، افزود: این میزان از باغات پسته شهرستان امسال به مرحله باردهی رسیده و برای اولین بار دارای بار نوبرانه بودند و پسته داشتند.

اکبری با اشاره به برنامه ریزی جهادکشاورزی شهرستان بهار برای تغییر الگوی کشت کشاورزی شهرستان گفت: در حال حاضر علاوه بر کاهش منابع آبی، با تغییرات اقلیم در منطقه مواجه هستیم و تغییرات در دمای شب و روز، تغییر کیفیت آب و خاک و سایر عواملی که در رشد گیاهان مؤثر هستند، لزوم شناسایی و معرفی الگوی کشت سازگار با اقلیم جدید را بیش از پیش نمایان می کند.

وی در ادامه با اشاره به کم آب بر بودن و مقاوم و سخت بودن درخت پسته، تصریح کرد: آب مصرفی برای یک هکتار یونجه برای 18 هکتار پسته جوابگو بوده و این امر حاکی از کم آب بر بودن درخت پسته است.

وی تصریح کرد: تغییر در الگوی کشت در حوزه محصولات باغی شامل ترویج کشت های جدیدی نظیر پسته، زعفران و گل محمدی بوده که این گیاهان علاوه بر مقاوم بودن در برابر کم آبی و کیفیت پایین خاک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص 22 هکتار از باغات بهار به طلای سبز

اختصاص 22 هکتار از باغات بهار به طلای سبز