مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 14:302022-11-12پزشكي

بررسی تأثیر عصاره گیاه شنگار بر تغییر بیان دو ژن در رده سلولی سرطان معده


نتایج یک پژوهش که با همکاری محققان مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران و دانشگاه علم و فرهنگ انجام شد، نشان داد که عصاره گیاه شنگار می تواند به عنوان یک کاندید موثر برای درمان احتمالی سرطان معده بکار گرفته شود.

- با همکاری مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران انجام گرفت؛ بررسی تأثیر عصاره گیاه شنگار بر تغییر بیان دو ژن در رده سلولی سرطان معده نتایج یک پژوهش که با همکاری محققان مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران و دانشگاه علم و فرهنگ انجام شد، نشان داد که عصاره گیاه شنگار می تواند به عنوان یک کاندید موثر برای درمان احتمالی سرطان معده بکار گرفته شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر عبدالرضا دانشور آملی، عضو هیات علمی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در این خصوص گفت: سرطان معده به عنوان سومین سرطان کشنده در میان سایر انواع سرطان ها طبقه بندی شده است.

ژن HER2 از خانواده گیرنده های فاکتورهای رشد اپیدرمی است.

تغییرات HER2 از جمله جهش و بیان زیاد در انواع تومورها یافت می شود و به نظر می رسد کاهش بیان ژن HER2 می تواند از رشد تومور جلوگیری کند.

وی تأکید کرد: پروتیین شوک حرارتی HSP90 نیز نقش اساسی در پایداری و عملکرد پروتیین ها با بیان بالا که باعث بدخیمی می شوند دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی تأثیر عصاره گیاه شنگار بر تغییر بیان دو ژن در رده سلولی سرطان معده

بررسی تأثیر عصاره گیاه شنگار بر تغییر بیان دو ژن در رده سلولی سرطان معده