مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 آبان 1401 ساعت 14:252022-11-12اقتصادي

پنبه همچنان در پیچ وخم بی مهری ها/ «طلای سفید گلستان» به قهقرا می رود


با وجود آنکه مسئولان برای احیای سرزمین طلای سفید حرف های زیادی برای گفتن دارند اما هر ساله با آوار چالش ها و مشکلات مختلف بر سر پنبه کاران، به نظر می آید روند احیای «طلای سفید گلستان» بیش از پیش به قهقرا می رود.

- پنبه همچنان در پیچ وخم بی مهری ها/ طلای سفید گلستان به قهقرا می رود ایسنا/گلستان با وجود آنکه مسئولان برای احیای سرزمین طلای سفید حرف های زیادی برای گفتن دارند اما هر ساله با آوار چالش ها و مشکلات مختلف بر سر پنبه کاران، به نظر می آید روند احیای طلای سفید گلستان بیش از پیش به قهقرا می رود.

روزگاری، اقتصاد استان گلستان بر پایه پنبه کاری می چرخید و عنوان طلای سفید بر تارک این استان خودنمایی می کرد اما سیاست های نادرست، فقدان حمایت کافی از پنبه کاران، نامناسب بودن وضعیت مکانیزاسیون، هزینه های بالای کارگری، کم آبی و خشک سالی، مشکلات حوزه بازرگانی و کشت محصولات رقیب ازجمله شالی تنها بخشی از عللی بود که سطح کشت پنبه در گلستان را هر روز کاهش داد تا جایی که این محصول را از میدان به در کرد.

روزی بیش از 150 هزار هکتار از اراضی گلستان زیر کشت پنبه می رفت و 55 هزار نفر را مشغول به کار می کرد اما به مرور روزگار طلای سفید گلستان به ناخوشی رفت و سطح کشت این محصول به کمتر از 10 هزار هکتار رسید در ادامه با ورود مسئولان و حمایت در حوزه ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنبه همچنان در پیچ وخم بی مهری ها/ «طلای سفید گلستان» به قهقرا می رود

پنبه همچنان در پیچ وخم بی مهری ها/ «طلای سفید گلستان» به قهقرا می رود