مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 آبان 1401 ساعت 17:242022-11-11سياسي

در روز 24 آبان، عضویت در کتابخانه های عمومی رایگان خواهد بود


سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان گفت: در روز 24 آبان، عضویت در کتابخانه های کشور رایگان است که در استان اصفهان نیز این برنامه فرهنگی انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، حجت الاسلام رمضان علی معتمدی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اهمیت کتاب خوانی در اسلام اظهار داشت: جایگاه کتاب، کتاب خوانی و علم و دانش تا حدی است که خداوند متعال یک سوره به نام آن نازل می کند و به قلم سوگند یاد می کند.

وی ادامه داد: در اوایل اسلام که بعضی از مشرکین به بند مسلمین در آمدند، پیامبر(ص) دستور دادند که هر مشرکی که 10 نفر از مسلمین را باسواد کند، آزاد می شود که این موضوع اهمیت دانش را در اسلام گوشزد می کند.

معتمدی با بیان اینکه اسلام، پرچمدار کتاب و کتاب خوانی است، یادآور شد: خداوند در آیه 9 سوره زمر بیان می کند که تنها خردمندانند که پندپذیرند و یا روایتی از پیامبر(ص) نقل شده که فرموده اند هر که بمیرد و میراث او دفتر و مداد باشد، بهشت بر او واجب می شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان با اشاره به فواید مطالعه اضافه کرد: انسان به وسیله مطالعه، می آموزد که چگونه در برابر ناملایمات و مشکلات به حیات خود ادامه بدهد و حیات را بر خود و دیگرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در روز 24 آبان، عضویت در کتابخانه های عمومی رایگان خواهد بود

در روز 24 آبان، عضویت در کتابخانه های عمومی رایگان خواهد بود