مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 آبان 1401 ساعت 22:352022-11-10سياسي

لرستان خاستگاه گردشگری کشاورزی است


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: همایش ملی گردشگری کشاورزی با حضور 30 استان کشور از امروز در خرم آباد آغاز شده و تا عصر فردا ادامه دارد.

- عطا حسن پور امروز در آیین آغاز به کار همایش ملی گردشگری کشاورزی در خرم آباد، اظهار کرد: مفرغ های لرستان پیشینه ای 5000 ساله از این استان را هویدا می کند و همین شاخصه این خطه از خاک ایران، دلیلی برای انتخاب لرستان به عنوان میزبانی این همایش بود چرا که لرستان خاستگاه بیش از 3000 ژن گیاهان دارویی در کوه های گرین و اشترانکوه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان به وجود درخت مازو لرستان از خانواده درختان بلوط اشاره کرد و افزود: این درخت با هفت میوه که هیچ کدام از لحاظ مزه و شکل شبیه هم نیستند فقط یک نمونه نادر از ژن گیاهان دارویی و متنوع در استان است.

وی با بیان اینکه لرستان در زمینه تولید گیاهان دارویی، انار، زعفران، انجیر سیاه، عسل و غلات خاستگاه گردشگری کشاورزی است، اظهار کرد: از این ظرفیت و پتانسیل به منظور توسعه گردشگری کشاورزی در استان استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه همایش ملی گردشگری کشاورزی با حضور 30 استان کشور از امروز در خرم آباد آغاز شده و تا عصر فردا ادامه دارد، بیان کرد: بازدید از جاذبه های گرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لرستان خاستگاه گردشگری کشاورزی است

لرستان خاستگاه گردشگری کشاورزی است