مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 آبان 1401 ساعت 13:352022-11-10سياسي

لرستان خاستگاه بیش از 3 هزار ژن گیاهان دارویی


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: لرستان خاستگاه بیش از سه هزار ژن گیاهان دارویی در کوه های «گرین» و «اشترانکوه» است.

- خرم آباد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: لرستان خاستگاه بیش از سه هزار ژن گیاهان دارویی در کوه های گرین و اشترانکوه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عطا حسن پور امروز پنج شنبه در همایش ملی گردشگری کشاورزی در خرم آباد اظهار داشت: مفرغ های لرستان پیشینه ای پنج هزارساله از این استان را هویدا می کند و همین شاخصه این خطه از خاک ایران، دلیلی برای انتخاب لرستان به عنوان میزبانی این همایش بود چرا که لرستان خاستگاه بیش از سه هزار ژن گیاهان دارویی در کوه های گرین و اشترانکوه است.

وی به وجود درخت مازو در لرستان از خانواده درختان بلوط اشاره کرد و افزود: این درخت با هفت میوه که هیچ کدام از لحاظ مزه و شکل شبیه هم نیستند فقط یک نمونه نادر از ژن گیاهان دارویی و متنوع در استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه لرستان در زمینه تولید گیاهان دارویی، انار، زعفران، انجیر سیاه، عسل و غلات خاستگاه گردشگری کشاورزی است اظهار کرد: از این ظرفیت و پتانسیل به منظور توسعه گردشگری کشاورزی در استان استفاده خواهیم کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لرستان خاستگاه بیش از 3 هزار ژن گیاهان دارویی

لرستان خاستگاه بیش از 3 هزار ژن گیاهان دارویی