مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 21:402022-11-09اقتصادي

صادرات 80 هزار تن محصولات صنایع تبدیلی به کشورهای خارجی از شبستر


مدیر جهادکشاورزی شهرستان شبستر گفت: سالانه حدود 380 هزار تن محصولات فرآوری شده در 198 واحد تولیدی صنایع تبدیلی و تکمیلی انجام شده که حدود 80 هزار تن محصولات صنایع تبدیلی به کشورهای خارجی صادر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شبستر، اتابک عطایی شیخ امشب در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه شهرستان شبستر یکی از قطب های مهم تولید در بخش کشاورزی است، اظهار کرد: در این شهرستان، 198 واحد تولیدی صنایع تبدیلی و تکمیلی وجود دارد که سالانه حدود 380 هزار تن محصولات فرآوری شده کشاورزی در آنها تولید می شود.

در سال 1400 نیز  حدود 80 هزار تن محصولات صنایع تبدیلی به کشورهای خارجی صادر شده است.

وی ادامه داد: شهرستان شبستر در تولید محصولات سردرختی دارای نیز رتبه اول استانی را داراست و  بیشتر مرغ مصرفی تبریز از طریق شهرستان شبستر تامین می شود.

عطایی با بیان اینکه شهرستان شبستر یکی از قطب های مهم تولید عسل در آذربایجان شرقی گفت: این شهرستان از لحاظ تولید عسل دارای رتبه برتر استانی است و 3 واحد فعال بسته بندی عسل که دارای برند جهانی هستند در این شهرستان وجود دارد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان شبستر افزود: زنان روستایی شبستر طلایه دار بوده و حرف اول را در تولید و فرآوری محصولات کشاورزی می زنند بطوریکه 13 صندوق خرد زنان روستایی و عشایر با اشتغال حدود 370


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 80 هزار تن محصولات صنایع تبدیلی به کشورهای خارجی از شبستر

صادرات 80 هزار تن محصولات صنایع تبدیلی به کشورهای خارجی از شبستر