مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 آبان 1401 ساعت 12:102022-11-09اقتصادي

فعالیت 13 هزار زنبوردار در آذربایجان شرقی


رییس اتحادیه زنبورداران آذربایجان شرقی از فعالیت 13 هزار زنبوردار در این استان خبرداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسن وحدتیان فر، صبح روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از توانمندی های کشاورزی شهرستان شبستر اظهار کرد: در مناطق مختلف استان عسل تهیه می شود که در این عرصه برخی از زنبورداران استان عسل تهیه شده خود را به کارخانجات تحویل می دهد و برخی دیگر نیز محصولات خود را بدون واسطه به دست مشتریان می رساند.

وی اعلام کرد: در سطح استان 13 هزار زنبور دار حرفه ای، نیمه حرفه ای و تفننی به فعالیت می پردازد که نتیجه فعالیت آنها در کارخانجات بسته بندی عسل به 14 هزار تن می رسد.

وحدتیان فر ادامه داد: به تقریب پنج هزار زنبوردار به طور حرفه ای به زنبور داری مشغول می باشند که در این بین تعدادی دیگر زنبورداری را به عنوان شغل دوم خود برگزیده اند که برای مصارف شخصی خود عسل تولید می کنند و ما از آنها به عنوان زنبوردار تفننی ذکر می کنیم.

وی در خصوص فرآوری عسل ادامه داد: در بحث فراوری عسل، عسل خالص و کرم عسل یا به عبارتی عسل حرارت ندیده به چرخه تولید می رسد که عسل کرم برای اولین بار در شهرستان شبستر به ثبت ملی رسیده است اما ژل رویال و گرده گل اکثراً مواقع بدون بسته بندی و توسط خود زنبور داران به فروش می رسد و برای این امر در حال حاضر کارخانه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 13 هزار زنبوردار در آذربایجان شرقی

فعالیت 13 هزار زنبوردار در آذربایجان شرقی